Si no podeu visualitzar correctament aquest e-mail feu clic aquí





Febrer 2012

 

Editorial

Antoni Castells
President del Consell Assessor de la FCE



Mai com avui el nostre destí no havia estat tan vinculat al del conjunt d’Europa. Aquesta Europa en el mirall de la qual tantes vegades ens hem volgut veure reflectits i tantes vegades ens ha decebut.

Aquesta Europa que sovint ens desil·lusiona perquè n’esperem més. Aquesta Europa que, per als ciutadans espanyols i catalans, ha estat vista durant tants i tants anys, com el somni de la llibertat, el progrés i el benestar que nosaltres volíem i no teníem.

Seguir llegint

Articles d'Opinió


Antón Costas



Economista i membre del consell assessor de la Fundació Catalunya Europa, aborda les conseqüències polítiques de la crisi econòmica. Segons Costas, el resultat europeu serà de la integració o la desintegració. I en el resultat final hi té molt a veure la decisió alemanya sobre el tipus de lideratge que vol exercir.

Llegir l'article


Max Vives



Director de la Fundació Catalunya Europa, posa de relleu en aquest article les incongruències sobre la venda d'armes a Grècia en el context actual de crisi econòmica i social en el país helè. I de com el negoci entra en contradicció amb una política exterior i de seguretat comuna.

Llegir l'article


Jaume Badia


Membre del consell assessor de la Fundació Catalunya Europa, compara la Unió Europea amb una llarga caravana que ha de decidir quin camí vol emprendre i amb els seus membres dividits. La metàfora il·lustra la manca d'autoritat política de la Unió Europea dels nostres dies i de com a la moneda única li falta una política única.

Llegir l'article

Seguiu-nos a:

Activitats de La Fundació

21.01.2012

Primera reunió de treball del nou consell assessor de la Fundació Catalunya Europa

Antoni Castells, president del consell assessor de la Fundació Catalunya Europa, ha presidit la primera reunió del consell.

En aquesta primera sessió, el consell ha aprovat l'ideari de la Fundació i programes i línies de treball: publicacions, notes d'opinió i informes. Aquí trobareu el resum de la sessió i el llistat de membres del consell assessor.
Seguir llegint


16.01.2012

Acte de balanç de la presidència polonesa del segon semestre del 2011

Amadeu Altafaj, portaveu d'afers econòmics i monetaris de la Comissió Europea, va participar en l'acte "Presidència polonesa en temps de crisi", conjuntament amb Michal Natorski, professor de relacions internacionals i investigador postdoctoral a la UAB, l'ex assessora del Gabinet de la secretaria d'Estat per a la Unió Europea, Saray Espejo i la cònsol general de Polònia a Barcelona, Marzenna Adamczyk.
Seguir llegint


19.11.2011

Pasqual Maragall sobre Vaclav Havel



El president de la Fundació Catalunya Europa, Pasqual Maragall, va voler homenatjar la figura de Václav Havel al seu bloc de notes amb motiu de la seva mort. El bloc incorpora també el seu article a La Vanguardia del 12 de desembre de 1990 amb motiu de la visita del pensador i polític a Barcelona; i també la carta que Maragall va adreçar a Havel el 1995.
Seguir llegint

 

15.12.2011

Presentació de la revista Pensem Europa


La FCE va presentar el desembre al Centre Arts Santa Mònica la segona revista “Pensem Europa”, un recull del cicle de conferències en el període Gener-Desembre 2010.
Seguir llegint



Llibres recomenats

"La fragmentación del poder europeo"

José Ignacio Torreblanca
Icaria Editorial

José Ignacio Torreblanca, expert en temes europeus, és professor de Ciència Política a la UNED y, des de 2007 investigador principal i director de l'Oficina a Madrid del European Council on Foreign Relations (ECFR).

En aquest llibre, Torreblanca sosté que el poder i la presència de la Unió Europea és cada cop més dèbil donat que no parla amb una sola veu. Malgrat que és l'economia més gran del món, el segon bloc comercial, el donant d'ajuda al desenvolupament i la segona força militar del planeta. Europa, diu Torreblanca, és poderosa, però introvertida, y exerceix el poder de forma fragmentada.
Més Informació

 

Agenda

20 de Febrer 2012

Pensar Catalunya

A les 21h. Sopar Claris amb Joaquim Coello, president d’Applus que parlarà sobre la reacció davant el paquet de mesures econòmiques del nou govern, sota un punt de vista empresarial.

Més informació

6 de Març 2012

Pensar Europa: Política del Mediterrani, nou escenari democràtic.


Més informació

 

Voleu deixar de rebre els nostres e-mails? Feu clic aquí